top of page

איך בוחרים שמות לתאומים



לפני שנולד הבן הבכור שלי חיפשנו שם ששנינו נאהב.

לי היו המון שמות ולבעלי היו המון שמות אבל שם שהתאים לשנינו – מצאנו רק אחד...

לכן כשגילינו שהילד השני שלנו עומד להיות גם הוא בן מיד תהיתי – איך נמצא לו שם? כבר פסלנו הכל...

מיותר לציין שנמצא שם ואפילו שם ממש מקסים ששנינו אוהבים אבל אין ספק שבחירת שם היא עניין רציני וכשמדובר בתאומים זה הרבה פעמים עניין הרבה יותר מורכב (כמעט כמו כל דבר בגידול תאומים).


אז למה זה כל כך מורכב ומה כדאי לקחת בחשבון כשבוחרים שם לתאומים.


אחת הסוגיות המשמעותיות ביותר בעיני בבחירת השם לתאומים היא ההחלטה האם השמות יהיו קשורים זה לזה או לא.

יש רבים שמחפשים לתת שמות קשורים המדגישים את הקשר בין התאומים.

אלו יכולים להיות שמות מתחרזים כגון צילי וגילי

שמות שמתחילים באותה האות – אלון ואמיר

שמות שמייצרים משהו יחד – אורי וזוהר


יש גם כאלו שבוחרים בשמות קשורים אך שהקשר אינו ישיר כמו

שמות מאותו נושא – מעיין ופלג (שניהם קשורים למים)

או שמעבירים מסר דומה – איתן ולביא (חוזקה)


ויש כאלו שבוחרים בשמות שאינם קשורים כלל.


אז איך מחליטים לאיזה כיוון ללכת?

בעיני, אחד התפקידים החשובים שלנו כהורים לתאומים הוא פיתוח הנפרדות בין התאומים. לא להתבלבל, הכוונה היא לא להפריד ביניהם אלא לגדל אותם כשני ילדים עצמאיים שיודעים כי כל אחד מהם הוא ילד בפני עצמו ולא רק חלק ״מתאומים״. בעצם ללמד אותם שהם גם חברים מאוד טובים ולשמר את הקשר המיוחד שלהם וגם שבתוך הקשר הזה יש שניים שכל אחד מהם הוא ילד עם רצונות, יכולות וצרכים משלו.

מתוך ההנחה הזו, כדאי לזכור שהשמות שניתן להם, גם הם אומרים משהו עליהם וכמובן ילוו את התאומים לכל החיים. לכן כדאי לקחת בחשבון מספר שיקולים נוספים:


1. שמות שמתחרזים או שמאוד דומים עלולים לבלבל בעתיד את הסביבה המקיפה את הילדים וליצור מצב שבו כל הזמו שואלים מי זה מי. לדוגמא צילי וגילי, ניר ושיר, מאור ונאור. שמות כל כך דומים מקשים מאוד על הסביבה לזכור מי הוא כל אחד מהילדים ויתרה מכך נשמעים מאוד דומה גם באוזני הילדים ולכן עשויים לבלבל גם אותם.

2. שמות שמשלימים זה את זה עלולים להעביר לתאומים את המסר שהם חייבים להיות יחד כי הרי הם ״משלימים זה את זה״. במצב כזה, יתכן שיועבר מסר סמוי, לא מדובר, שהם לא אמורים להתפתח כל אחד בכיוון שלו אלא רק בכיוון משותף יחד (מסר הפוך למסר הנפרדות שתואר למעלה). כמובן שאפשר שיהיה קשר בין השמות כל עוד אנחנו זוכרים גם להעביר את המסר ההפוך שגם כל שם הוא שם יפה בפני עצמו.

3. מקרה שבו אחד נושא את שם אחד מקרובי המשפחה שנפטרו בעוד שהשני לא עלול לעיתים לייצר מצב של ציפיות גדולות מנושא השם או של תחושה מאוחר יותר של התאומים שהוא אולי המועדף או האהוב יותר כיוון שנבחר לשאת את השם המיוחד. גם פה, כדאי שנדע מדוע בחרנו בשם הזה דווקא עבור התאום הזה ולא השני (למשל כי הוא בן והיא בת או כי היא הייתה דומה פיזית לסבתא כשנולדה וכן הלאה)

4. שמות בלתי קשורים הרבה פעמים מעבירים גם בצורה בלתי מילולית את העובדה שהם שני ילדים נפרדים.

בכל מקרה, באיזה שם שלא תבחרו, מה שחשוב בעיני הוא הסיפור שמאחורי השם. יבוא היום שבו הילדים ישאלו – למה בחרתם עבורי את השם הזה ולא שם אחר? מדוע דווקא לי נתתם את השם הזה?

אם נדע לספר ונדע להראות מדוע השם הזה נבחר דווקא עבורו ומדוע הוא יחודי ומיוחד רק לו אזי נוכל בכל גיל להעביר את המסר שכל אחד מהם הוא יחיד ומיוחד במינו.

 

אם מעניין אותך לשמוע עוד על פיתוח הנפרדות בין התאומים שהוזכר פה בפוסט אני מזמינה אותך להצטרף להרצאת אונליין על פיתוח הנפרדות בין התאומים מהרגע הראשון. פרטים נוספים על ההרצאה ניתן לקרוא כאן.

448 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page